Tirant lo Blanc

Selecció oficial

10,50 

Escrita a partir de 1460 i publicada per primera vegada el 1490, Tirant lo Blanc de Joanot Martorell és una novel·la cavalleresca que narra les aventures d'armes i d'amor del seu protagonista, Tirant, al servei d'un bell ideal: alliberar l'Imperi Grec, Constantinoble, del setge dels turcs. Qualificada de novela total (alhora de cavalleria, cortesana, militar, eròtica i, en cert sentit, psicològica) per Vargas Llosa, la seva versemblança l'allunya de les novel·les de cavalleria de l'Edat Mitjana; i la seva trama, variada i rica en registres (des del to greu fins a l'humor; des de la crueltat fins al sensualisme), la fan una lectura plaent i divertida, que ha resistit el pas del temps. És, no res menys, una de les millors novel·les europees del moment i de tots els temps.
     Aquesta edició recull tots els capítols del Tirant lo Blanc que el Disseny Curricular de Batxillerat estableix com a lectura obligatòria de la Literatura Catalana de modalitat. El llibre va precedit per una extensa introducció a la vida i l'època de Joanot Martorell, així com a l'argument, les característiques tècniques, estilístiques i lingüístiques de la novel·la. Aquesta introducció es complementa amb la bibliografia més important sobre l'obra. Finalment, per facilitar-ne la lectura i el comentari, s'ofereix als joves lectors i estudiants un glossari de termes, altres textos afins o complementaris, un comentari que pot servir de model, i un seguit de propostes de treball per analitzar i aprofundir els aspectes més rellevants del text.

Compartir: 

Ficha del libro

Año de edición: 1999
Nº de edición: 1
Nº de colección: 31
idioma: Catalán
Nº de páginas: 230
Dimensiones: 12.50 x
20 cms
Prologuista: Tiñena Amorós, Jordi

El autor

La seva naixença se situa entre el 1413 i el 1415 a la ciutat de València segons l'historiador Jaume Chiner, en el si del llinatge dels Martorell, una família de la mitjana noblesa originària de Gandia, però establerta a València des de 1400. El seu avi va ser conseller reial i el seu pare, cambrer del rei Martí l'Humà.
   De Joanot Martorell, que era cunyat d'Ausiàs March, es coneixen força elements biogràfics que ens el mostren com un cavaller vigorós de vida agitada.
   Feu llargues estades a Anglaterra, Portugal i Itàlia a conseqüència de diverses lluites cavalleresques a les quals era aficionat.
   Joanot Martorell era un cavaller vigorós i un molt bon escriptor. Va néixer el segle XV a València, exactament a Gandia. Gandia també acollí Ausiàs March i Joan Roís de Corella. El 1433 Martorell surt per primera vegada documentat en una lletra de batalla. Joanot Martorell provocava molts enfrontaments.