Redactat per un equip de psicòlegs i pedagogs coordinat pel reconegut doctor Josep Tomàs, cap de la Unitat de Psiquiatria Infanto-Juvenil de l'Hospital de la Vall d'Hebron, aquest quadern està destinat a pal·liar les mancances que han deixat els diferents aprenentatges escolars i extraescolars ordinaris.
Els Quaderns de Reeducació són un programa en suport tradicional amb fitxes dirigit a usuaris d'edats diverses, fent especial esment a l'etapa escolar (amb finalitat reeducativa i per a promoure l'adquisició de capacitats neuropsicològiques bàsiques per a l'aprenentatge) i també per a la vellesa (especialment en els processos de demència i per a preservar les capacitats cognitives).
Els objectius que es persegueixen són:
-Millorar la coordinació, control i precisió viso-motora.
-Desenvolupar i millorar els processos espai-temporals.
-Estabilitzar i potenciar els mecanismes bàsics per al aprenentatge.
-Desenvolupar i millorar l'atenció, la concentració, la memòria i el coneixement.
-Desenvolupar i millorar la comprensió de llenguatges lògics, lingüístics, gràfics i simbòlics.
-Rehabilitat els dèficits cognitius, o transtorns del desenvolupament, que repercuteixen en el procés de l'aprenentatge: dislèxia, dèficit d'atenció i disfuncions perceptives (agudesa visual, velocitat de percepció, organització temporal i ritmicitat).
-Promoure la preservació, conservació i estimulació del potencial neuropsicològic adquirit durant la vida en la vellesa i en processos dements.
Licenciado en Medicina por la Universidad de Barcelona, doctor en Psiquiatría Infanto-juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona. Ejerció de jefe de la Unidad de Paidopsiquiatría del Hospital Universitario de la Vall d’Hebrón, fue profesor titular del departamento de Psiquiatría, de...
Licenciada en Psicología. Psicolóloga clínica. Adjunta clínica Servei de Psiquiatría Vall d'Hebron. Unidad de Paidopsiquiatría. Máster en Paidopsiquiatría
...